Selamat Datang Ke Blog Aziah Ahmad Hairi

Tuesday, September 20, 2011

SALAM PERKENALAN


Hai, salam satu Malaysia.
Selamat mengunjungi blok saya.
             Saya ialah seorang guru Bahasa Malaysia di SJKC Kg Baru Kepis, Johol, N. Sembilan.  Saya telah mengajar selama 11 tahun bermula pada tahun 2000.  Ini ialah sekolah yang kedua selepas SJKC Chi Wen, Bahau, N. Sembilan.
             Saya berasa selesa dan gembira mengajar di sekolah ini.  Pada pendapat saya, mengajar di mana-mana pun sama juga, ada kelebihan dan kekurangan.  Apa yang penting ialah kita mesti pandai menyesuaikan diri, tidak sombong dan tidak malu untuk bertanya.
              Kalau dahulu murid saya 40 orang satu kelas, kini hanya 4 orang satu kelas.  Namun cabarannya tetap sama.  Ramai sukar dikawal, sikit pula ada pelbagai kecerdasan. Namun begitu, saya berasa sangat bertuah dapat mengajar di sekolah yang kecil ini.
              Di sinilah saya mula belajar menggunakan komputer dengan lebih meluas lagi.  Maklumlah sebelum ini hanya guna untuk buat soalan dan taip minit sahaja.  Belajar sikit-sikit, lama-lama pandai.  Apa yang penting jangan jemu dan sentiasa berusaha.

3 comments:

AZIAH AHMAD HAIRI said...

inilah percubaan pertama saya...

AZIAH AHMAD HAIRI said...

3 tahun di sekolah ini sangat menyeronokkan.

noriah haron intan said...

sikit-sikit lama-lama pandai kan